Facultatea de

Geografie și Geologie

Ce este un stagiu de practică ERASMUS+ / SEE?

Cunoscut şi sub denumirea de internship sau traineeship, un stagiu de practică ERASMUS+ / Granturi SEE reprezintă o perioadă de minimum 2 luni (max. 12 luni în anumite condiții) destinată formării profesionale a studenţilor şi creşterii experienţei de muncă în domeniul de studiu. Acesta se poate desfăşura într-unul din statele incluse în programul ERASMUS (27 state UE + SRB, MK, TR + NO/IS/LI) sau în țările din Programul SEE (NO+IS+LI) la una din instituţiile partenere care dorește, la un moment dat, să primească stagiari.

Stagiarul (numit și intern/trainee în engleză) desfășoară activități pe durata a 35-40h / săptămână, 5-6 zile din 7, sub supravegherea unui trainer (sau supervisor). Aceste activități pot fi uneori identice cu cele ale unui angajat permanent, însă este necesar să existe o formare continuă (stagiarul trebuie să solicite informații despre performanța muncii sale, iar trainerul trebuie să se asigure că stagiarul realizează operațiunile în mod corect).

Pentru a fi ajutat să acopere cheltuielile de transport, mâncare, cazare, asigurare etc., studentul stagiar va primi circa 690 sau 750 de euro pe lună (în funcție de destinație) din partea Programului Erasmus sau 1200 de euro pe lună din partea programului Granturi SEE. Uneori, unele instituții de practică oferă cazare (sau echivalent în bani), mâncare sau chiar bani de buzunar, dar acest lucru presupune solicitarea intensă a stagiarului pe durata stagiului.

 

În ce domenii aș putea lucra ca stagiar?

-FO. Stagiar Recepție (Front and/or Back Office) pe pozițiile receptionist, hostess, bellboy, PR, HR, marketer, reprezentant vânzări etc. Sarcini: întâmpinarea oaspeţilor, oferirea de informaţii, direcționarea vizitatorilor către contactele corespunzătoare, sortarea poștei / e-mailului, răspunsul la apelurile telefonice, efectuarea rezervărilor, verificarea datelor oaspeţilor, realizarea de rezervări, verificarea camerelor, asigurarea vizibilității hotelului pe piaţă, materiale, vânzarea de suveniruri și alte produse specifice.

-FO+F&B. Stagiar Recepție / Front office (vezi mai sus) + Departament Alimentație / Food & Beverage (ospătar, barman, etc.) Sarcini: Front office (vezi mai sus) + F&B - întâmpinarea oaspeților, oferirea de informații, procesarea comenzilor, servirea oaspeţilor, asigurarea prestării comenzilor la timp conform ordinelor, sarcini de pregătire (cum ar fi organizarea micului dejun, mise-en-place / aranjarea meselor etc.); promovarea şi consilierea oaspeţilor cu privire la bunurile şi serviciile oferite, întreținerea stocurilor, igienizarea locului de muncă. Studenții se vor roti între cele două departamente după nevoile instituției sau în funcție de competențe.

-MHK. Management of Housekeeping (Housekeeping supervisor). Sarcini: verificarea incăperilor şi spaţiilor publice, pregătirea camerelor oaspeţilor, asigurarea curăţeniei, oferirea de informaţii, oferirea de soluţii, verificarea costurilor/facturilor/plăților, managementul stocurilor, analiza costurilor, participarea la şedinţele departamentului, brainstorming

- CT. Cross Training. Un mix de activități prin rotație între departamentele prezentate anterior: Front Office, Food & Beverages, House-keeping

- TA. Agent de Turism (Travel Agent). Activități de Servicii Client (răspuns oral sau în scris la solicitările clienților, actualizarea produselor pe site, înregistrarea rezervărilor), de Marketing (crearea de postări pe facebook și Instagram,programarea postărilor automate, interacțiunea cu urmăritorii, crearea de strategii de piață, organizare evenimentelor de social media, scrierea de conținut pe bloguri, crearea de scurte clipuri video și reclame), itinerari și călătorii (crearea de itinerarii și hărți turistice).

- TG. Ghid de turism (Tour Guide). Studierea destinației turistice, studierea tururilor existente (traseu, etape, conținut narativ, echipament necesar), realizarea ghidajului turistic, oferirea de asistență, informații, primul ajutor, orientare etc.

-GIS. Sisteme Informaționale Geografice (stagiar GIS). Sarcini: elaborarea și analiza terenului / rețelei, realizarea hărților, procesarea și analizarea datelor, colaborarea cu echipa de proiect

- GTS Specialist în Geografia Turismului. Sarcini : activități de creare, gestionare, analiză a bazelor de date, inserarea de date geografice în sistem / data entry, lucrul cu platforme dedicate etc.

-IRD. Departamentul Relaţii Internaţionale (stagiar IRD). Sarcini: comunicarea cu studenții veniţi prin programe internaţionale, marketing și gestionarea proiectelor proprii, organizarea de evenimente, sarcini de secretariat, fotocopiere, gestionarea poştei electronice, sarcini în domeniul resursei umane (HR), gestionarea echipei etc.