Facultatea de

Geografie și Geologie

Cursuri de instruire în domeniul proprietăţii industriale

în perioada 18 octombrie – 3 noiembrie 2021, OFICIUL DE STAT PENTRU INVENŢII ŞI MĂRCI va organiza cursuri de instruire în domeniul proprietăţii industriale, structurate pe 3 module:

1. Brevete de invenție şi modele de utilitate (18 – 22 octombrie 2021)

2. Mărci şi indicații geografice (25-29 octombrie 2021)

3. Desene şi modele (01-03 noiembrie 2021)

Cursurile se vor desfășura la Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară (USAMV), București.

Data limită pentru înscriere este 08 octombrie 2021.

Pentru informații suplimentare privind condițiile de participare, vă invităm să accesați adresa:

https://osim.ro/despre-osim/cursuri/cursuri-in-domeniul-proprietatii-industriale/

Premierea studenţilor (absolvenţilor) cu merite deosebite

Cu ocazia deschiderii anului universitar 2021/2022, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din IASI doreste sa acorde premii celor mai buni studenti, masteranzi și doctoranzi.
 
Studentii interesati pot trimite un CV la secretariatul facultatii la adresa de e-mail: rebegea@uaic.ro
 

>>> Adresa UAIC

Sesiune de informare dedicata oportunitatilor de colaborare internationala in domeniul inovarii

Pentru a veni in sprijinul ecosistemului local de cercetare si inovare, Agentia pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est organizeaza online, in data de 14 septembrie a.c., in intervalul 11:00 – 13:00, o sesiune de informare dedicata oportunitatilor de colaborare internationala in domeniul inovarii.

Va adresam invitatia de a participa la acest eveniment dedicat tuturor celor care doresc sa atraga resurse externe (financiare, de personal sau de cunoastere) pentru dezvoltarea de proiecte inovative in domenii conexe Strategiei Regionale de Cercetare si Inovare pentru Specializare Inteligenta Nord-Est.

Vor fi prezentate principalele retele europene de profil cu care ADR Nord-Est colaboreaza (e.g. Platformele europene S3, comunitatile de cunoastere si inovare EIT, Vanguard Initiative, reteaua ERRIN, instrumentul de investitii interregionale i3 s.a.) si modul in care cei interesati pot beneficia de aceste resurse. Mai multe detalii asupra modului de lucru al acestor retele vom putea afla si direct de la cei care au beneficiat deja de aceste servicii, precum si prin intermediul sesiunii finale de intrebari si raspunsuri. 

Evenimentul va avea loc online, pe platforma electronica Zoom.

Inscrierea la eveniment se poate face aici:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfCFSYsSofAbAsPmsfy6ASvRRAEydqVtkrCf6jD4SNpV0JNxw/viewform pana in preziua evenimentului, urmand ca datele de conexiune sa fie transmise in timp util. 

Cu speranta ca veti da curs invitatiei noastre, va salutam cu deosebita consideratie.

Cu stima,

Claudiu Mitrea

Finanțare din fondurile proiectului CNFIS-FDI pentru participarea la congrese, conferințe, colloques (în țările francofone) și workshop-uri științifice internaționale

În cadrul proiectului CNFIS-FDI-2021-0546, Domeniul Internaționalizarea Învățământului Superior, este prevăzută finanțarea parțială a 8 participări la congrese, conferințe, workshop-uri și colocvii științifice internaționale ale doctoranzilor și cadrelor didactice tinere ai Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, care nu pot beneficia de sprijin financiar de la un contract de cercetare sau din alte surse de finanțare.

Înscrierile se fac la Serviciul Relații Internaționale prin trimiterea unui mail la adresa alina.malanciuc@uaic.ro care va conține dosarul de candidatură cu următoarele documente:

- dovada acceptării articolului / lucrării cu prezentare orală;

- avizul conducătorului științific (pentru doctoranzi) / decanului (pentru cadrele didactice tinere).

Cadrele didactice tinere reprezintă personalul didactic cu vârsta maximă de 35 de ani.

Acordarea finanțării se va face după regula primul venit – primul servit, cu condiția satisfacerii criteriilor de eligibilitate.

Cererile pentru finanțarea participării la congrese, conferințe, workshop-uri și colocvii științifice internaționale cu articole/ lucrare pentru a fi prezentate oral pot fi depuse pe tot parcursul proiectului, dar înainte de data evenimentului respectiv.

Conform regulilor proiectului FDI, nu sunt eligibile participări cu prezentare de tip poster, precum și solicitările retroactive.

Finanțările pot fi acordate pentru evenimentele științifice care se încheie cel târziu la 10 decembrie 2021.

O persoană poate beneficia de finanțare din fondurile proiectului CNFIS-FDI-2021-0546 pentru participarea la congrese, conferințe, colloques (în țările francofone) și workshop-uri științifice internaționale o singură dată.

Sunt acceptate și participări la congrese, conferințe, workshop-uri și colocvii științifice internaționale organizate online, pentru care se acoperă doar taxa de participare.

Dosarele de înscriere se pot trimite până la epuizarea sumei totale prevăzute în contract.

Deplasările la conferințe se vor aproba doar cu condiția ridicării restricțiilor de călătorie cauzate de pandemie.

Limitele de finanțare sunt:

- Taxa de participare în cuantum maxim de 200 EUR/persoană

- Transport în cuantum maxim de 300 EUR

- Cazare pentru maximum 2 nopți

- Diurnă pentru maximum 3 zile

Nivelul diurnei și indemnizației de cazare în străinătate sunt stabilite conform Hotărârea Guvernului nr. 518/1995 modificată și actualizată.

Pentru conferințele internaționale care se desfășoară în țară, plafoanele sunt:

- Cazare: 230 lei / noapte

- Indemnizație de delegare: 20 lei / zi

Candidații pot folosi și alte finanțări pentru completarea costurilor participării la evenimentele științifice, cu respectarea strictă a evitării dublei finanțări.

Conform cerințelor proiectului, beneficiarii vor prezenta, la întoarcere, un raport referitor la participarea la congrese, conferințe, workshop-uri și colocvii științifice internaționale, după modelul oferit de Serviciul Relații Internaționale.

 

Director de proiect,

Prof. univ. dr. Daniela COJOCARU

Persoana de contact:

Alina Mihaela MALANCIUC

Telefon: 0232 20 1821

E-mail: alina.malanciuc@uaic.ro

Cu deosebita consideratie,

Alina Mihaela MALANCIUC, PhD

Erasmus+ Office

International Relations Office

==================================

Alexandru Ioan Cuza University of Iasi

Bulevardul Carol I nr. 11

700506 IASI, ROMANIA

==================================

 

>>> Model cerere

Burse de studiu la Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Germania

Ne bucurăm atragem atenția asupra apelului actual de candidaturi pentru bursele anuale ale Statului Liber al Bavariei 2022/23 pentru absolvenții din Bulgaria, Croația, Polonia, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Republica Cehă, Ucraina și Ungaria.

Bursa servește la finanțarea studiilor postuniversitare (de exemplu, masterat) sau a unui doctorat la o universitate sau colegiu de stat sau sprijinit de stat din Bavaria. Aceasta se acordă inițial pentru un an și poate fi prelungită, la cerere, de cel mult două ori (până la un total de trei ani).

Suma lunară de finanțare este 861,--€. În plus, se pot finanța și stagii de cercetare de un an în Bavaria, în contextul unui doctorat în țara de origine.

Cunoștințe de specialitate bine fundamentate, capacitatea de a lucra într-um mod interdisciplinar și experiența internațională sunt cerințe esențiale pentru cadrele universitare în Europa de astăzi.

Studiile postuniversitare în străinătate pot completa și îmbunătăți calificări obținute în timpul studiilor universitare, aducând în același timp o contribuție importantă la dezvoltarea personală.

Pentru mai multe informații, rugăm consultați pliantul atașat și site-ul web BAYOST-Website.

rog transmiteți acest anunț studenților și altor părți interesate și, dacă este cazul, creați un link către acesta pe site-ul dvs. web sau îl distribuiți pe Facebook.

Faculatatea de Geologie din cadrul universității Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (Germania) oferă masterat (Palaeontology - International M. Sc.) in limba engleză. Cunostințe de limbă germană nu sunt necesare.

 

Pentru detalii suplimentare sau alte informații vă rugăm să ne contactați.

 

Cu stimă,

Cristina Krause (in numele Prof. Dr. Wolfgang Kiessling)

 

Prof. Dr. Wolfgang Kiessling

GeoZentrum Nordbayern - Paleobiology

Universität Erlangen−Nürnberg

Loewenichstraße 28

91054 Erlangen

Germany

Phone: +49 9131 85 26959

Fax: +49 9131  85 22690

Editor: Paleobiology, Facies

E-Mail: wolfgang.kiessling@fau.de

Web: https://www.gzn.nat.fau.de/palaeontologie/team/professors/kiessling/

Twitter: https://twitter.com/kiessl

M.A.  Mihaela-Cristina Krause
GeoZentrum Nordbayern - Palaeontology
Universität Erlangen−Nürnberg
Loewenichstrasse 28
91054 Erlangen
Germany
Phone: +49(0)9131 85 29226
FAX:   +49(0)9131 85 22690
E-mail: cristina.krause@fau.de
Web: https://www.gzn.nat.fau.de/palaeontologie/team/technisch/krause

Funding program for doctoral and postdoctoral researchers

Dear colleagues,

We are glad to announce that the Viadrina International Program – for Graduates (VIP) as a funding program for doctoral and postdoctoral researchers has funds for the year 2022. The program is funded by the European University Viadrina and the German Academic Exchange Service (DAAD). The VIP aims to support the international networking of doctoral candidates and their stronger involvement in international research contexts and discourses.

International doctoral candidates may apply for research stays in 2022 at the European University Viadrina to get familiarize with the research environment at the Viadrina. These fellowships allow international doctoral candidates to get in touch with Viadrina professors for research co-operations or potential doctoral opportunities (e.g. joint degrees and cotutelle agreements). International doctoral candidates may apply for the following funding line:

•   Fellowships for research stays at the European University Viadrina (max. 3 months)​

The application deadline is October 10, 2021 (23:59 pm CET).

We would be very pleased if you could forward the call for applications to potentially interested faculties, chairs and doctoral candidates at your university.

In case if applicants are interested in getting more information about the VIP, we will be happy to answer their questions during our information meeting on the 17th of August at 4 p.m. CET (registration until the 12th of August is required via ipid-programm@europa-uni.de). The event will be hold in English.

Please feel free to contact me if you have any further questions.

 

Yours sincerely,

Maike Hagen

Project Coordinator

Viadrina International Program – for Graduates

 

Viadrina International Affairs

European University Viadrina

Grosse Scharrnstrasse 59

15230 Frankfurt (Oder)

 

Tel.: +49 (0)335 5534 - 2614

Fax: +49 (0)335 5534 - 2369 

Homepage: www.europa-uni.de/vip

Facebook: www.facebook.com/ViadrinaInternational

 

 

Logo_via_rgb